Pulsar - najciekawsze badania naukowe. Pulsar - najciekawsze badania naukowe. Shutterstock
Człowiek

Pracownik czyta, firma zyskuje?

Może istnieć taki związek – sugerują badacze w „Royal Society Open Science”.

W tej pracy potraktowano firmy jak złożone organizmy biologiczne, które pozyskują, przekazują i przekształcają informacje w celu podjęcia decyzji. Badacze, m.in. uczeni z wiedeńskiego Complexity Science Hub (CSH), zgromadzili dane na temat nawyków czytelniczych w internecie pracowników milionów firm na świecie. Ilościowa analiza interesujących ich treści – pochodzących zarówno od dużych mediów, jak „The Wall Street Journal” czy „Bloomberg”, jak i niszowych blogów – wskazuje, że ilość rośnie proporcjonalnie do wielkości firmy. Osoby zatrudnione w dużych przedsiębiorstwach mają również tendencję do sięgania do bardziej różnorodnych informacji (nie tylko zawodowych), ale powyżej pewnego poziomu zatrudnienia różnorodność się nie zwiększa.

Sięgnij do źródeł

Badania naukowe: Information consumption and firm size

Najbardziej frapujące są jednak ustalenia wskazujące na silną korelację między wysokim w stosunku do relatywnej wielkości firmy poziomem konsumpcji informacji a lepszymi wynikami finansowymi. Jako możliwe wyjaśnienie tej zależności autorzy piszą, że wzorce czytelnicze są powiązane z innowacyjnością przedsiębiorstwa, a także bardziej różnorodnym profilem prowadzonej działalności gospodarczej.

Badanie pokazuje, że pozyskiwanie informacji przez struktury organizacyjne – choć składają się na nie żywi ludzie – jest czymś więcej niż tylko sumą tego, co czyta każdy z pracowników. A wpływ na zdolność przyswajania i przetwarzania informacji mają zarówno struktura firmy, jak i jej wielkość.


Dziękujemy, że jesteś z nami. To jest pierwsza wzmianka na ten temat. Pulsar dostarcza najciekawsze informacje naukowe i przybliża najnowsze badania naukowe. Jeśli korzystasz z publikowanych przez Pulsar materiałów, prosimy o powołanie się na nasz portal. Źródło: www.projektpulsar.pl.