Pracownik czyta, firma zyskuje?
W tej pracy potraktowano firmy jak złożone organizmy biologiczne, które pozyskują, przekazują i przekształcają informacje w celu podjęcia decyzji. Badacze, m.in. uczeni z wiedeńskiego Complexity Science Hub (CSH), zgromadzili dane na temat nawyków czytelniczych w internecie pracowników milionów firm na świecie. Ilościowa analiza interesujących ich treści – pochodzących zarówno od dużych mediów, jak „The Wall Street Journal” czy „Bloomberg”, jak i niszowych blogów – wskazuje, że ilość rośnie proporcjonalnie do wielkości firmy. Osoby zatrudnione w dużych przedsiębiorstwach mają również tendencję do sięgania do bardziej różnorodnych informacji (nie tylko zawodowych), ale powyżej pewnego poziomu zatrudnienia różnorodność się nie zwiększa.
Sięgnij do źródeł
Badania naukowe: Information consumption and firm size
Najbardziej frapujące są jednak ustalenia wskazujące na silną korelację między wysokim w stosunku do relatywnej wielkości firmy poziomem konsumpcji informacji a lepszymi wynikami finansowymi. Jako możliwe wyjaśnienie tej zależności autorzy piszą, że wzorce czytelnicze są powiązane z innowacyjnością przedsiębiorstwa, a także bardziej różnorodnym profilem prowadzonej działalności gospodarczej.
Badanie pokazuje, że pozyskiwanie informacji przez struktury organizacyjne – choć składają się na nie żywi ludzie – jest czymś więcej niż tylko sumą tego, co czyta każdy z pracowników. A wpływ na zdolność przyswajania i przetwarzania informacji mają zarówno struktura firmy, jak i jej wielkość.
Dziękujemy, że jesteś z nami. To jest pierwsza wzmianka na ten temat. Pulsar dostarcza najciekawsze informacje naukowe i przybliża najnowsze badania naukowe. Jeśli korzystasz z publikowanych przez Pulsar materiałów, prosimy o powołanie się na nasz portal. Źródło: www.projektpulsar.pl.