Na targu zwierzęcym Jatinegara w Dżakarcie w Indonezji sprzedaje się gatunki chronione. Na targu zwierzęcym Jatinegara w Dżakarcie w Indonezji sprzedaje się gatunki chronione. Redux Pictures

Miłość na zabój

Dzikie zwierzęta są wyłapywane milionami, a potem stają się przedmiotem handlu. Często są sprzedawane nielegalnie i przemycane na drugi koniec świata. Przewożone w koszmarnych warunkach, giną często podczas transportu.Alamy Dzikie zwierzęta są wyłapywane milionami, a potem stają się przedmiotem handlu. Często są sprzedawane nielegalnie i przemycane na drugi koniec świata. Przewożone w koszmarnych warunkach, giną często podczas transportu.
Handel dzikimi zwierzętami może się okazać poważniejszym zagrożeniem dla wielu gatunków niż utrata siedlisk

Biolog konserwacyjny David S. Wilcove w 2012 roku pojechał na indonezyjską wyspę Sumatra, gdzie miał prowadzić badania dotyczące ptaków. W każdej wiosce, którą odwiedzał, u wejścia do większości domów wisiały klatki, a w nich znajdowały się dzikie gatunki ptaków, które spodziewał się znaleźć w lesie. W Indonezji w co piątym mieszkaniu trzyma się ptaka jako zwierzę domowe. Widok ten dał do myślenia Wilcove’owi: „Czy taka popularność ptaków nie zagraża ich przetrwaniu w stanie naturalnym?

Świat Nauki 12.2017 (300316) z dnia 01.12.2017; Ochrona środowiska; s. 64