Zbliżamy się do technologicznego skoku o wymiarze ewolucyjnego przełomu, kiedy człowiek zintegruje się z technologią. Zbliżamy się do technologicznego skoku o wymiarze ewolucyjnego przełomu, kiedy człowiek zintegruje się z technologią. Adobe / Archiwum

Jest realne ryzyko wymknięcia się nowych technologii spod kontroli ośrodków władzy

Czy powinniśmy traktować sztuczną inteligencję jak nową maszynę

Czy powinniśmy traktować sztuczną inteligencję jak nową maszynę

Każda nowa maszyna naśladuje i zastępuje poprzedni podział pracy – pisał Marks. Nie inaczej jest ze sztuczną inteligencją. Szczęśliwie jednak maszyna kapitalizmu ciągle nie może się obyć bez nas.

Dopełnia się technologiczna rewolucja, która niesie nam długowieczność, tanią i czystą energię oraz powszechny dobrobyt – jak chcą jej entuzjaści. Dlaczego więc nie czujemy, że żyjemy w najlepszych czasach?

Ray Kurzweil jest geniuszem mającym na koncie liczne wynalazki. Za swoje zasługi uhonorowany został amerykańskim Narodowym Medalem Technologii i Innowacji, najwyższym wyróżnieniem w tej dziedzinie w Stanach Zjednoczonych. Na co dzień pracuje w Google jako główny badacz i „wizjoner sztucznej inteligencji”. Po godzinach zastanawia się nad tym, co on i jego koledzy inżynierowie robią w podobnych do Google firmach.

Jego wniosek jest prosty – nieuchronnie zbliżamy się do technologicznego skoku o wymiarze ewolucyjnego przełomu, kiedy człowiek zintegruje się z technologią, dając początek nowej formie życia gatunkowego.